Oslas nėra dažna ir populiari kryptis turistų kelionių maršrutuose. Tai brangus (pagal 2011 metų duomenis - 2 pagal brangumą pasaulyje po Tokijo) ir žinomais turistiniais objektais neviliojantis miestas. Visgi tai vienas iš pigesnių Ryanair skrydžių iš Lietuvos, ir pasitaikius progai (kam stažuotė, kam šiaip poilsis) praleidome šiek tiek laiko šioje Norvegų vikingų sostinėje.
Ryanair lėktuvai iš Kauno leidžiasi Rygge oro uoste, nutolusiame apie 1val kelio traukiniu nuo Oslo. Miestą iš oro uosto geriausia pasiekti dviem būdais: traukiniu arba autobusu. Autobusai laukia išsyk išėjus iš oro uosto, iki traukinio dar reikia 7min pavažiuoti airport shuttle busiuku. Mes pasirinkome kelionę traukiniu, ją pažįstami rekomendavo kaip pigesnę ir patogesnę. Bilietėlius reikia pirkti iš automato (galima ir traukiny iš konduktoriaus, tačiau taip brangiau :) taigi panaudojus savo norvegų kalbos žinias perkam bilietėlius su studentiškom nuolaidom pirmyn atgal, kaina į vieną pusę - 110 NOK su nuolaidom. Standartinė kaina apie 150 kronų. Traukinys išties patogus, tylus ir su nemokamu wi-fi. Aplink visi tik įnikę į savo ipad, iphone ir tt, tai ir mes įsiliejame į bendrą kontekstą :)
Oslas birželio mėnesį pasitiko ir visą viešnagės laiką buvo žvarbus, lietingas ir vėjuotas. Laikėsi apie 15-18 laipsnių, ir trumpom rankovėm praktiškai nevaikščiojom. Nors vietiniai minėjo, kad būna ir šilčiau :) Gal dėl nuolat apniukusio dangaus, tačiau Oslas sudarė pilko, dominuojančios 'ale sovietinės architektūros' miesto vaizdą, nors netrūksta ir naujų, modernių, statinių kaip Oslo opera, Akker Brygge kvartalas ir pan.
Taip pat šiek tiek netikėtai labai daug valkatų, (ypač čigoniškos išvaizdos), prašančių išmaldos, kartais ir gana įžūlokai. Kaip supratome, norvegai juos labai toleruoja. Ir apskritai žmonių teisės čia labai aukštame lygyje, kartais atrodo, kad gal ir per aukštai :)) Labai smagus viešasis transportas. Autobusai, Trikai (tramvajai), T-Banai (metro) - važiuoja dažnai, greitai ir patogiai. Neteko laukti ilgiau kaip 5min, kad ir Vilniui taip :) Tarp kitko, miestai savo žmonių skaičium ir dydžiu juk panašūs.
Miesto centras/senamiestis nėra didelis, pilnai apeinamas per dieną, ar gerą pusdienį, visi objektai lokalizuojasi šalia. Pagrindiniai lankytini objektai centre: pagridinė gatvė Karl Johans gata, Radhus (rotušė) - galima užeiti į vidų pasidairyti, Storting (parlamento rūmai), Nobelio centras, Karaliaus rūmai ir sargybos pasikeitimo ceremonija kasdien 13:30
Akker Brygge kvartalas, Operahus, Akerhus (tvirtovė). Taip pat reikėtų nepraleisti: Grunnerlokka rajonas (ale Užupis, menininkų kvartalas, skvotai)
Bygdoy - pusiasalis, jame įvairiausi muziejai, tame tarpe ir folkmuseum, gana įdomus, panašus kaip rumšiškės Lietuvoje (šiaip kainuoja 100 kronų, bet 18-20val. galima nemokamai pasivaikščioti)
Holmenkollen ski op trasa bei nuogalių parkas - Vigeland.
Tačiau juk Norvegijoj ne miestai yra turistų traukos centrai, o gamta. Pabandėme ir mes paieškoti pasakiškos norvegų gamtos šalia Oslo. Na, pasakų trolių neradom (išskyrus vieną), tačiau tikrai likome sužavėti ir REKOMENDUOJAME:
- Salos šalia Oslo. Turint viešojo transporto bilietą galima keltais keltis į 6 salas: Bleikoya, Lindoya, Gressholmen, Hovedoya, Nakholmen ir dar vieną laukinę, pavadinimo nepamenam :) Šiose salose vyrauja ramybė, čia įsikūrę, kaip mes praminėm Oslo sodininkų bendrijos - mažų spalvotų namelių komunos. Graži gamta, galima užsilipus ant kalvos (uolos), stebėti Oslo panoramą, jūrą, keltų ir jachtų eismą. Salytės labai mažos, jas galima apeiti per kokią valandą. Labiausiai turistinė Hovedoya sala, joje yra senos tvirtovės griuvėsiai, ji yra arčiau ir labiausiai lankoma. Mums labiausiai patiko Gressholmen sala - ji mažai apgyvendinta, vyrauja paukščių rezervatas, gražios uolėtos įlankos, aukštos uolos nuo kurių atsiveria graži Oslo panorama.
- Oslomarka. Aplink Oslą apstu trekingo (hiking) trasų, takelių po aplinkui esančius miškus ir kalnus. Jos taip pat naudojamos ir kaip kalnų dviračių sporto mėgėjų trasos, o žiemą ir slidinėjimui. Vienam iš mūsų jos taip patiko, kad jau ruošiasi pirkti trekingo aprangą ir batus, o kitas įsigeidė skandinaviškų vaikščiojimo lazdų :) Visi šie takai ir vadinami Oslomarka, kurie dar skirstomi pagal rajonus/regionus, bet čia jau juos žinot advance lygis. Tie takai sužymėti, pilna rodyklių nuorodų, žemėlapių ir aprašymų, kad net ir visai žali manome nepasiklystų. Mes aplankėme dvi vietas: Frogneseteren ir Nokklevann. Abi jos yra pasiekiamos metro iš miesto centro ir yra super rekomenduojamos:
1. Frogneseteren trasa. Metro nr. 1 veža toli į kalnus ir mišką iki Frogneseteren stotelės. Žygis pradedamas nuo kalno viršaus žemyn, todėl yra malonus eiti. Galima pasirinkti įvairias trasas pagal sudėtingumą ir ilgumą, mes ėjome iki ski op Holmelkolleno, užtrukome apie valandą ir gavome malonių įspūdžių iš gyvosios gamtos: uolų, kalnų takelių, upelių ir t.t.
2. Noklevann ežero trasa. Metro nr. 3 reikia važiuoti iki Urdstul stotelės. Vėlgi trasos įvairaus sudėtingumo, nuo paprastų apšviestais keliais, kuriais eina net šeimos su kūdikiais, iki rimtesnių pojūčių mėgėjams skirtų, kai reikia panaudoti virves nusileisti nuo uolų :) Mes pasirinkome maršrutą 8km aplink visą ežerą, pro krioklį, pusiau sudėtingą, užtrukome apie 3val. Keleta foto iš maršruto:
Nepaisant brangių kainų ir nemalonaus atostogoms žvarbaus oro, laiku praleistu Osle likome patenkinti ir gali būti, kad į tą Norvegiją dar grįšim aplankyti fjordų ir kitų gamtos stebuklų.
2012 m. birželio 19 d., antradienis
Brangusis Oslas
žymės:
akker brygge
,
frogneseteren
,
noklevann
,
norvegija
,
operahus
,
oslas
,
oslo fjordas
,
oslomarka
,
ostmarksetra
,
radhus
Užsisakykite:
Rašyti komentarus
(
Atom
)
Komentarų nėra :
Rašyti komentarą