2013 m. sausio 27 d., sekmadienis

Dienos išvyka iš Oslo - Geiranger fjordas

Dienos išvyka vadinasi tik dėl to, kad viskas įvyko per vieną dieną, tačiau bendras nuvažiuotas atstumas beveik 1000 km. Tad galimas ir kitas pavadinimas - diena automobilyje aplankant Geirangerio fjordą :)

Pasirinkome šią vietą įvertinę, kad atstumo-fjordo įspūdingumo santykiu tai parankiausias fjordas vykstant iš Oslo. Google maps iki jo rodo apie 380 km arba 5val kelio. Su trumpais sustojimas ir detour'ais panašiai ir yra.

Iš Oslo išvykome ryte, auto nuomos punktas atsidarė 9.00, tai mes jau ir prie durų. Beje, trumpai apie auto nuomą: keliavome keturiese, rinkomės Volksvagen Polo, atseit ne visai mažiausias automobilis, bet 4 į tolimesnio atstumo kelionę jau gana ribotas. Na ir kaip pasisekė, kadangi visi Polo su žieminėm padangom buvo užimti, gavom geresnį ir didesnį šitam reikalui auto - Hyundai i30, kaip ir priklauso norvegijoj, naujausias modelis, 2012 metų :)

Praktinis patarimas: į auto nuomos kainą neįeina kelių mokesčiai, kaip kad galvojom iš pradžių, kiek priskenavom kronų pakeliui, turėjom paskui atsiskaityt.

Pirmasis sustojimas - Lillerhamer. Miestas kuriame vyko 1994 m. žiemos olimpinės žaidynės. Nieko nebuvome iš anksto pasiruošę ir pasiskaitę, ką čia gero galima būtų pamatyt, tačiau pervažiavom per centrą, tikrai nieko įspūdingo neradome. Sustojome trumpam užkasti aikštelėje su vaizdu į ežerą ir kalnus ir patraukėm toliau, iki fjordo dar net pusė kelio nenuvažiuota.

Antrasis eskursijos punktas turėjo būti Dalsniba - kalno viršūnė, nuo kurios matosi ir pats Geirangerio fjordas ir daug kito gražaus peizažo. Tačiau keliukas į viršūnę atrodė štai taip:

Todėl nusprendėm būti protingi, ir atidėjom šią vietą kitai išvykai :)
Apskritai vaizdai pro langą pradėjo ryškiai keistis, dingo žaluma, medžiai, aplinkui tik kai kur krūmokšniai, pakilus dar šiek tiek į viršų sniegas ir ledas. Kelias šiek tiek slidokas, jokių atitvarų, apačioje ežeras, į kurį nulėkti daug sugebėjimų nereikia :)

Dar vienas trumpas sustojimas fotosesijai ir tolumoje jau matyti Geirangeris:

Na ir štai, tikslas pagaliau pasiektas:

Fjordo "apačioje" yra miestelis, vasarą čia tikrai verda gyvenimas, atplaukia keltai ir panašiai. Tačiau šiuo metų laiku viskas mirę.

Ilgai nesivaikščioję sukom arklius namo, dar laukė nemažas kelias grįžti, pakeliui dar stojom trumpam piknikui - lašiša vienkartiniame grilyje:

Grįžom į Oslą jau patį vidurnaktį, visiškai išvargę. Bet patenkinti, nes dienos tikslas įvykdytas ir aplankytas "tikras" norvegiškas fjordas!